Yol Yarışı (Road Race): Yol yarışı, Olimpiyat programının bir parçasıdır. Sporcular yarışa toplu olarak başlar. Parkurların mesafesi değişkenlik gösterebilir (UCI Dünya Şampiyonası’nda Elit Erkekler için yaklaşık 260 km’dir). Yol yarışları birkaç farklı formatta düzenlenebilir: Noktadan noktaya yapılan tek günlük yarışlar (ör. Paris-Roubaix veya Flanders Turu) , UCI Dünya Şampiyonası’nda olduğu gibi bir parkur üzerinde tur atılarak yapılan yarışlar; ya da etap yarışları olabilir (ör. Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu, Fransa Bisiklet Turu, İtalya Bisiklet Turu).

 

Bireysel Zamana Karşı (ITT): Bireysel zamana karşı yarışlar genellikle 40 ila 50 kilometrelik bir mesafede yapılır ve bu format UCI Dünya Şampiyonası ve Olimpiyat Oyunları gibi organizasyonlarda kullanılır. Sporcular sabit pozisyondan, genellikle 1-2 dakikalık aralarla tek tek start alır. Parkuru en kısa sürede tamamlayan sporcu yarışı kazanır.

 

Takım Zamana Karşı (TTT): Takımlar en az 2, en fazla 10 sporcudan oluşabilir. Bireysel zamana karşı yarışlardan farklı olarak, sporcular birbirinin arkasında ‘draft’ yapabilir. Sporcular sırayla öne geçerek arkalarında takım arkadaşlarının karşı koyması gereken rüzgar direncini azaltarak, enerji tasarrufu yapmasını sağlar. Genellikle 8 kişilik takımda dördüncü sporcunun finiş çizgisinden geçtiği süre  takım süresi olarak kaydedilir.

 

Mixed Relay National Team Time Trial:  2019’dan itibaren, UCI Yol Dünya Şampiyonası’nda takım zamana karşı yarışları, elit ve 23 yaş altı kategorilerinden üç erkek ve üç kadından oluşan milli takımların katıldığı karma bayrak yarışı formatında düzenlenmektedir. Yarış üç erkek sporcunun start almasıyla başlar ve ardından üç kadın sporcu  aynı parkuru tamamlanır. Takımın derecesi, ikinci kadın sporcunun bitiş çizgisini geçtiği süreye göre hesaplanır. Hem erkekler hem de kadınlar aynı parkurda birer tur tamamlar.

 

Kriteryum : Kriterium, kısa ve trafiğe kapalı bir parkurda yapılan yol yarışı türüdür. Sporcular belirli tur sayısı veya sabit süre üzerinden yarışır. Kriteriumlar iki yöntemle değerlendirilir: Son Tur Sıralaması (Kazanan, son turda finiş sıralamasına göre belirlenir)  ya da Puan Sıralaması  (belirli turlarda yapılan ara sprintlerde sporcular puan toplar). Sonuç, tamamlanan toplam tur sayısı ya da toplanan puanlara göre belirlenir. Kriteriumlar şehir içinde teknik dönüşler içeren kısa bir parkurda çoklu tur üzerinden yapılması nedeniyle seyir zevki sunan, yüksek tempolu ve taktiksel yarışlardır.

 

Prolog: Prolog, genellikle 8 kilometreden kısa olan ve etaplı bir yarışın açılışında yapılan bireysel zamana karşı yarış formatıdır. Her sporcu, sabit pozisyondan, tek tek start alır. Uzun zamana karşı yarışlardan farklı olarak, prologda patlayıcı güç, teknik sürüş ve keskin virajlar arasındaki çeviklik ön plandadır. Prologun temel amacı, etaplı yarışların başlangıcında genel klasman sıralamasını belirlemek ve ilk etapta lider mayosunu giyecek sporcuyu belirlemektir.